گوگل نصب افزونه‌های کروم از وب‌سایت‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند

 

احتمالا شما نیز در بسیاری از وب‌سایت‌ها با این موضوع مواجه شده‌اید که می‌توانید بدون مراجعه به فروشگاه وب کروم، افزونه‌های مرورگر خود را نصب کنید. این روش، یک راه عالی برای کاربران به‌منظور نصب افزونه‌ها است، اما اکنون گوگل تصمیم گرفته است تا قابلیت وب‌سایت‌ها برای ارائه‌ی نصب افزونه‌های کروم را بر روی تمامی سیستم عامل‌ها حذف نماید.


گوگل در وبلاگ Chromium خود اعلام کرده است که تا پایان سال جاری و با هدف محافظت از کاربران خود در برابر افزونه‌های مشکوک، مرورگر کروم، دیگر نصب افزونه‌ها خارج از فروشگاه وب را پشتیبانی نخواهد کرد. جیمز واگنر، مدیر تولید بستر افزونه‌های گوگل گفت: «ما از سوی کاربران شکایات بسیاری را در مورد افزونه‌های ناخواسته دریافت می‌کنیم. این افزونه‌ها باعث می‌شوند که مرورگر کروم آن‌ها به‌طور غیرمنتظره تغییر رفتار دهد. بیشتر این شکایات به نصب inline افزونه‌ها از وب‌سایت‌ها نسبت داده می‌شود.»


مقابله با افزونه‌های مشکوک مرورگر گوگل در سه مرحله انجام می‌شود:
از امروز، دیگر نصب inline برای افزونه‌هایی که به‌تازگی منتشر شده‌اند، کار نخواهد کرد. از تاریخ ۱۲ سپتامبر، گوگل قابلیت نصب inline را برای تمام افزونه‌های موجود غیرفعال کرده و برای تکمیل نصب آن‌ها، کاربران را به‌طور خودکار به فروشگاه وب کروم هدایت خواهد کرد و تا دسامبر ۲۰۱۸ میلادی، واسط برنامه‌نویسی نصب inline به‌طور کامل توسط گوگل از نسخه‌ی ۷۱ کروم حذف خواهد شد. به توسعه‌دهندگانی که از دکمه‌های نصب با یکبار کلیک بر روی وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود که پیوندهای خود را برای هدایت کاربران به فروشگاه وب به‌روزرسانی نمایند.


از آنجایی‌که نظرات و رتبه‌دهی کاربران برای یک افزونه‌ی خاص در فروشگاه رسمی برنامه‌ها، نقش مهمی را در ارائه‌ی ویژگی و مسايل مربوط به آن افزونه به سایر کاربران ایفا می‌کند، قطعا مجبور کردن کاربران برای مراجعه به فروشگاه رسمی برنامه‌ها، تجربه‌ی استفاده از کروم را برای همه بهبود خواهد بخشید. لازم به ذکر است که شما همچنان قادر خواهید بود تا از افزونه‌هایی که تا به امروز چه از وب‌سایت‌های شخص ثالث و چه از فروشگاه رسمی برنامه‌ها بارگیری کرده‌اید، استفاده نمایید.
 

منبع

پست‌های مشابه

Leave a Comment