شکایت بلک‌بری از فیس‌بوک به اتهام نقض مالکیت فکری در پیام‌رسان‌ها

 

شرکت مخابراتی کانادایی بلک بری روز سه شنبه از فیس بوک شکایت کرد و شرکت مخابراتی آمریکایی را به نقض حقوق ثبت اختراعات خود در برنامه های پیام رسان فیس بوک متهم کرد. بلک بری ادعا می کند که فیس بوک اخطارهای مربوط به رمزنگاری و اعلان ها را نقض کرده است و بلک بری به دنبال سود از دست رفته است هرچند هیچ رقمی برای خسارت اعلام نشده است. 

فیس‌بوک و سرویس‌های دیگر آن مانند اینستاگرام و واتس‌اپ به عنوان متهمان در پرونده دعوا نامیده می‌شوند. سارا مک کیننی، سخنگوی بلک‌بری، در بیانیه‌ای گفت: «ما احترام زیادی برای فیس‌بوک و تلاش آن‌ها در راستای ارائه‌ی قابلیت‌های پیام‌رسان قائلیم هرچند برخی از آن‌ها توسط بلک‌بری اختراع شده‌اند.» 

او گفت که بلک‌بری دوست دارد با فیس‌بوک همکاری کند تا آینده‌ی امن با این پیام‌رسان‌های با قابلیت‌های بالا داشته باشیم. او گفت: «با این حال، ما ادعا می‌کنیم که فیس‌بوک مالکیت فکری ما را نقض کرده است و پس از چندین سال گفتگو، ما همچنین به دنبال این هستیم تا سهام‌داران خود را به حقوق اصلی آن‌ها برسانیم.» شرکت بلک‌بری پس از رها کردن کسب‌وکار تلفن همراه، به سرویس‌دهی و توزیع نرم‌افزارها در حوزه‌ی امنیتی مشغول است. 
 

منبع

پست‌های مشابه

Leave a Comment